dinsdag 16 februari 2016

Cake in een mok... maar dan Paleo

Hoe gezond ik ook eet, soms wil je gewoon CHOCOLADE! Meestal zoek ik chocolade met minimaal 70% cacao maar deze keer had ik zin in chocoladecake. En geen zin om een uur in de keuken te staan. Ik was altijd dol op de Cake in a Mug van Yvette van Boven maar ja daar zit suiker en tarwe in. Dus liet ik Google los op de paleo recepten...en ja hoor, gevonden! Ik heb het recept een beetje aangepast!

Paleo Cake in een Mok

4 (volle) el amandelmeel
1 ei
1 el kokosolie (of bij erge haast olijfolie)
2 el ahornsiroop
1/4 tl baking soda
2 el cacao

Klop het ei los in een grote mok of magnetronbestendig schaaltje (ja ik weet het, een magnetron heeft straling en dat is Slecht voor je... dan maak je het gewoon in de oven! 20 minuten op 180 will do the trick too) 
Voeg de overige ingrediĆ«nten erbij en klop vooral de klontjes uit de amandelmeel. 
En nu het wonder... zet het met mok en al in de magnetron en bak het 2-3 minuten.. en dan heb je dus een kleffige chocoladecake uit de magnetron die loeiheet maar erg lekker is! Het is op zich ook genoeg voor twee personen... dus.. zet je lief op de bank, pak twee lepels en enjoy! 

Of dit gezond is? 
Gezonder dan met suiker en witmeel, maar dit is bedoeld als een traktatie en moet je niet elke dag als ontbijt eten ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten