dinsdag 16 februari 2016

Hoe het begon

Het was half december vorig jaar. Ik had net mijn derde zak chocoladepepernoten in twee weken tijd opgegeten en ik voelde mij misselijk, volgevreten en rot. Drie jaar daarvoor was ik door suikervrij en witmeelvrij eten (en een galblaasverwijdering met moeilijk herstel) en meer beweging 18 kg afgevallen en die zaten er bijna allemaal weer aan. Ik voelde me rot. Ik liep weer te hijgen bij het wandelen, ik voelde mij pafferig en dik. En ik was ook dik, ik had een BMI van 43 en droeg kledingmaat 56. Ik wilde niet terug naar mijn absolute topgewicht van 138 kg wat ik in 2011 had bereikt! Ik was zo gelukkig geweest met die 18 kg er af! Ik wilde geen eetbuien meer hebben, dat had ik toch jaren geleden al achter mij gelaten!

Een bekende van mij was wegens schildklierproblemen Paleo gaan eten. De recepten die op haar facebook voorbij kwamen leken mij heerlijk en ik had al een aantal recepten van haar geproefd. Ik dacht, ik ga het roer omgooien, ja JUIST vlak voor Sinterklaas, ik kan geen chocoladeletter of pepernoot meer zien en het feest moet nog beginnen! Ik stop ermee!

De volgende dag ging ik naar de supermarkt en kocht ik veel fruit en groenten en ik schafte via een grote online boekenwinkel een boek aan over Paleo eten. Ik heb twee weken rommelende darmen gehad maar geen moment meer een eetbui, drang tot snoepen of overeten gehad. Ik dacht, ik probeer het gewoon een maand uit, daarna kan ik altijd weer brood gaan eten! 


Na twee weken was ik twee kilo afgevallen, mijn eczeem begon te verdwijnen, steelwratjes droogden in, voetschimmel verdween, mijn vlekkerige huid in mijn gezicht en decolleté verdween en ik voelde me... fit! En bijzonder helder in mijn hoofd. Minder moe, energieker. Ja maar volkorenbrood was toch gezond? En wat is er mis met kaas en zuivel? En waarom mag je eigenlijk geen peulvruchten eten? 

Inmiddels ben ik twee maanden verder. Er is nu bijna 7 kg af( en dat ook na december hé met kerstdiners en oud en nieuw!)  Mijn buikomvang is enorm afgenomen (nee ik heb het niet opgemeten maar mijn leggings zakken allemaal af! Mijn bh's moeten strakker en mijn shapeware zit losjes om mijn buik...) Ik heb geen gewrichtspijn meer en voel mij helder in mijn hoofd en dat terwijl ik ADHD heb. Ik ben enthousiast! Ik ben een cursus natuurvoeding gaan doen want ik wil veel meer weten over gezonde voeding en wat het met je lijf doet. Ik ben er van overtuigd inmiddels dat vele westerse gezondheidsproblemen direct voortkomen uit verkeerde voeding. Ik merk het immers aan mijn eigen lijf! 
Join the journey with me! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten