dinsdag 16 februari 2016

Rozijnen-Notenmuffins

Rozijnen-walnotenmuffins

Het originele recept heb ik van Marinka maar iets aangepast omdat ik graag met recepten speel ;-)

100 gram amandelmeel
100 gram chufameel (besteld bij PuurMieke)
150 gram tapiocameel (toko)
1/2 tl baksoda
3 eieren
100 ml amandelmelk 
60 ml kokosolie of ghee
3 el ahornsiroop
100 gram rozijnen
50 gram gehakte walnoten
1 tl kaneel 

Verwarm de (hetelucht)oven voor op 160 graden (gewone oven 175)
Bedek een muffinvorm met papiertjes. 
Meng de droge bestanddelen in een kom en voeg de natte bestanddelen (vergeet de kokosolie niet te smelten) erbij. Het wordt een wat vloeibaar, plakkerig mengsel en daarom bak ik ze bij voorkeur in een muffinvorm. (ik heb ze ook met kokosmeel eens gemaakt maar dan worden ze erg droog) Ik haal hier 12 muffins uit. Zorg dat je de rozijnen in het deeg drukt voor je het bakt anders kunnen ze zwart worden. 
Bak de bolletjes 20 minuten op 160 graden (heteluchtoven) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten