dinsdag 16 februari 2016

Paleo Wafels

Toen wij afgelopen jaar oudejaarsavond vierden, at ik net twee weken Paleo. Er zijn wel recepten van Paleo oliebollen, maar ik had er helemaal geen zin in. We kochten een wafelijzer en mijn lief en ik besloten om wafels te bakken, naast de traditionele Nonnevotten die hij graag wilde bakken (dat eten ze in Limburg met oudjaar). Ik heb gezocht naar een Paleo recept en deze smaakten heerlijk!



Paleo Wafels
(vier grote wafels)

3 grote eieren
1 el vloeibare kokosolie
1 tl honing
3 el kokosmeel
2 el kokosrasp
1/2 tl kaneelpoeder
1/4 tl baksoda
1 geraspte appel

Meng alle droge ingrediënten in een kom, voeg daarna de natte erbij. Voeg de appelrasp doe en meng tot een egaal mengsel.

Verwarm het wafelijzer voor en bak in 1-2 minuten de wafels tot ze makkelijk los laten en lichtbruin gekleurd zijn.

Het zijn hele machtige wafels die je ook als onderdeel van je ontbijt kunt eten, bijvoorbeeld met een fruitsalade en/of kokosroom. (doe dit niet te vaak, want het is machtig en calorierijk voedsel!) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten