dinsdag 16 februari 2016

Fruitgummies

Ik moet bekennen dat dit absoluut niet mijn beste foodfoto is ;-)  
Maar de bosvruchten fruit gummies smaakten prima! De helft van mijn kinderen vond het lekker en dat vond ik voor een eerste poging geslaagd! Ik vond het zelf een welkome afwisseling van mijn dagelijkse voedingspatroon.
Door de kokosmelk voeden ze behoorlijk! 



Bosvruchten Fruitgummies
(bron: Paleo Lifestyle Magazine, daar staan ze in met mango)

200 gram gepureerde bosvruchten (zeven als je niet van pitjes houdt), voeg daar 3 el honing of agavesiroop aan toe en 2 el gelatinepoeder (te koop bij reformwinkel of groothandel) Pureer alles samen met 200 ml kokosmelk en doe de massa in een pannetje. Breng het geheel bijna aan de kook. Doe het mengsel in leuke vormpjes (of stort gewoon in een vierkante bak) en laat het 2 uur in de koelkast opstijven. Snijd het in blokjes of maak er wat leuks van met kleine vormpjes als je die hebt. In de koelkast bewaren! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten